Κατεύθυνσης
Σκηνογραφία Ι
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
● Στόχοι: Το μάθημα έχει ως στόχο τη σκηνογραφική ανάλυση και προσέγγιση της ιταλικής σκηνής. Οργανώνεται με βάση πρακτικές ασκήσεις και τη θεωρητική ανάλυση των ιδιαιτεροτήτων της ιταλικής σκηνής, καθώς και τη σκηνογραφική προσέγγιση του θεατρικού κειμένου. Το μάθημα στηρίζεται στην ανάλυση του κειμένου και ανάλογα με τη δραματουργική προσέγγιση γίνεται παρουσίαση από τους φοιτητές συγκεκριμένων σκηνογραφικών προτάσεων. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνεται εμβάθυνση στο σκηνικό χώρο και στη διαδικασία δημιουργίας του καθώς και στις μέθοδους- τρόπους δημιουργίας σκηνικού χώρου σε σχέση με τα εργαλεία του σκηνογράφου μέσα από την ανάλυση των στοιχείων του χώρου και τους τρόπους σύνθεσης και αναπαράστασης σε μακέτα.
● Μαθησιακοί στόχοι: Με την ολοκλήρωση του μαθήματος σε 13 συνεδρίες, εργαστηριακές και θεωρητικές οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν, να κατανοούν και να αναπαράγουν πρακτικά και προφορικά μεθόδους- τρόπους δημιουργίας σκηνικού χώρου σε σχέση με τα εργαλεία του σκηνογράφου (μακέτα) επίσης να αναγνωρίζουν, ερμηνεύουν και αναπαράγουν βασικούς όρους της ιταλικής σκηνής, να επιλύουν, μεταφέρουν την υπάρχουσα γνώση και τις αποκτηθείσες δεξιότητες στο σκηνικό χώρο και στην παρουσίαση του, να συνδυάζουν, σχεδιάζουν και να υποστηρίζουν την εικονοποίηση του θεατρικού κειμένου. Επίσης να οδηγηθούν και να υποστηρίξουν τη γνώση, ανάλυση και τη σύνθεση εικαστικού χώρου όπως και τη μεθοδολογία σύνθεσης, να υποστηρίξουν το συνδυασμός της κατανόησης και της εφαρμογής καθώς και να εμβαθύνουν στη δραματουργική -σκηνογραφική προσέγγιση του θεατρικού κειμένου.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
● Οργάνωση ομάδας και συλλογική εργασία
● Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με τη δημιουργική προσέγγιση του χώρου
● Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
● Ασκηση κριτικής και αυτοκριτικής
● Αυτόνομη εργασία
● Προσαρμογή σε καταστάσεις
● Κοινωνική και επαγγελματική υπευθυνότητα σε σχέση με τη καλλιτεχνική δημιουργία.
● Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
● Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
● Λήψη αποφάσεων
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
● Το μάθημα είναι εργαστηριακό και εστιάζει στη δημιουργία προπλασμάτων σκηνικών χώρων.
● Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες
● Σκηνο- δραματουργική ανάλυση θεατρικού έργου.
● Δημιουργία σκηνικού-δραματικού χώρου
● Δημιουργία σκηνικού χώρου σε ιταλική σκηνή
● Κατασκευή μοντέλου με δραματουργική πρόταση
● Κατασκευή τρισδιάστατου μοντέλου με χωρο-σκηνογραφική πρόταση, εικαστική παρέμβαση σε χώρο.
● Έρευνα σε σχέση με το χρόνο, χώρο, έννοιες, εικαστικά έργα και γενικά ό, τι λειτουργεί δημιουργικά στην σκηνική προσέγγιση
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
1. Χώρος και σύνθεση - Πρακτική άσκηση
2. Προσεγγίσεις χώρου – Πρακτική άσκηση
3. Τύποι θεατρικού και
σκηνικού χώρου - Ιταλική Σκηνή– Πρακτική άσκηση
4. Δημιουργία πλαστικής μακέτας– Πρακτική άσκηση
5. Σκηνικά στοιχεία χώρου – Πρακτική άσκηση.
6. Σκηνικά αντικείμενα- Πρακτική άσκηση
7. Τρόποι αναπαράστασης – Πρακτική άσκηση
8. Τρόποι αναπαράστασης και κείμενο – Πρακτική άσκηση.
9. Ιταλική Σκηνή-Πρακτική άσκηση
10. Ιταλική Σκηνή -Πρακτική – άσκηση
11. Πρακτική – άσκηση
12. Δημιουργία καλλιτεχνικού –σκηνογραφικού έργου
13. Δημιουργία καλλιτεχνικού– σκηνογραφικού έργου
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
30
Καλλιτεχνικό εργαστήριο
30
Καλλιτεχνική δημιουργία
20
Διαδραστική διδασκάλια
25
Μελέτη
20
Σύνολο Μαθήματος
125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Ι. Προφορική Εξέταση
Α. Προφορική τελική εξέταση (20%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις ανάπτυξης θεμάτων στο περιεχόμενο του μαθήματος
-Β. Προφορική παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (10%) ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (60%)
ΙΙΙ. Συμμετοχή σε ασκήσεις (10%)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
• Arnheim, R., (2003): Η Δύναμη της αρχιτεκτονικής Μορφής, University Sytudio Press, Θεσσαλονίκη.
• Cantz, H (2000): ERICH WONDER STAGE DESIGN, Germany.
• Collins J. Nisbet, A. (2010): Theatre and Performance Design: A Reader in Scenography, London.
• Davis, T. (2001): Stage Design, Switzerland.
• Fotopoulos, D. (2007): Scenografer, Αθήνα.
• Kαραίσκου, Β. (2004): Ταξίδια Σκηνής, Aθήνα.
• Μαρτινίδης, Π.(1999): Μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου, Aθήνα.
• Πάτσας, Γ. (2006): Ο Ήχος του άδειου χώρου, Αθήνα.
• Surgers A., (2014): Σταθμοί της σκηνογραφίας του δυτικού θεάτρου, Αθήνα.
• Φωτόπουλος,B. (2007): Εργα, Αθήνα.
• Φωτόπουλος , Δ. (1995): ΣΚΗΝΙΚΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ 2, Αθήνα.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS